wtorek, 19 kwietnia 2011

Wywiad z Pete Dj Jones - od Dj Sito aka Dziurawe Sample


Interview with Pete Dj Jones
By JayQuan
Tłumaczył Dj Sito aka Dziurawe Sample

JQ: Pokój … Nie wiem od czego zacząć … Kiedy zacząłeś miksować 2 płyty tego samego nagrania … i jakie to były nagrania?

Pete Jones: Cóż, było to około roku 69 albo 70 … rzeczy typu James Brown, Peoples Choice, BB King, Johnny Taylor, Fatback Band … Właściwie to wykonywałem produkcję dla Fatback . … Ludzie od nich skontaktowali się ze mną, byli zainteresowani tym jak miksuję płyty, przynieśli swoje własne nagrania do oceny. Od tamtej pory produkowałem dla nich.

JQ: W jaki sposób miksowałeś 2 kopie tego samego nagrania w roku 1969?

PJ: Cóż, wiesz najlepszą częścią nagrania jest breakdown… co potem zaczęto nazywać break lub breakbeatem. To była ta część przy której ludzie najlepiej się bawili … Więc chciałem aby ta ich zabawa była dłuższa, grałem energetyzującą cześć kawałka w kółko. Miałem mikser z sygnałem … tak, że mogłem słyszeć na słuchawkach nagranie podczas gdy na drugim talerzu grało coś innego. Miałem dwa nagrania … przeważnie 45 rpm i 3 minutową piosenkę, którą mogłem przedłużyć do 10 minut. Wtedy nie było wiele takich piosenek, więc jeśli musiałem didżejować na imprezach, które trwały 3 godziny musiałem rozszerzyć te nagrania przez puszczanie niektórych fragmentów raz za razem.

Reszta wywiadu tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz